Při samotném kurzu jsou účastníci vtaženi do děje a spolupodílejí se na jeho průběhu. Tím je zajištěna vysoká flexibilita doprovázená citlivým přístupem lektora ke každému účastníkovi s cílem maximalizovat jeho individuální potenciál a dovednosti.
Z toho také vychází kritéria pro velikost skupiny. Její optimum se pohybuje v rozmezí 4 až 12 účastníků. Konkrétní velikost je pak dána zvoleným zaměřením kurzu a požadavkem na hloubku osvojení dovedností.
Vycházíme z cílů odsouhlasených se zadavatelem v návrhu, přičemž způsob jejich realizace / dosažení odráží specifika cílové skupiny. To se promítá do výběru tematických okruhů, volby odpovídajících metod, cvičení, případových studií a situací pro hraní rolí.
Při zahájení každého tréninkového dne dostanou účastníci k dispozici základní materiály, které jsou východiskem pro daný tréninkový den. Tyto materiály jsou základem pro vytváření jejich individuálních manuálů. Základní materiály jsou obvykle obohacovány o doplňkové materiály, které jsou rozdávány účastníkům v průběhu tréninkového dne.
Tréninkový den může obsahovat:
- 1 dopolední tréninkovou jednotku
- 1 odpolední tréninkovou jednotku
- 1 večerní tréninkovou jednotku
Používané metody
“icebreakers“ | případové studie |
simulace | cvičení |
hraní rolí s využitím kamery | testy |
rozbory s poskytováním zpětné vazby | individuální úkoly |
řízené diskuse | práce ve dvojicích |
práce ve skupinách | akční plány |
ukázky z videa | situační scénky |
Realizace programu probíhá v českém jazyce a v určitých případech kombinovaně v českém a anglickém jazyce.
Nejčastěji používané technické pomůcky: dataprojektor, kamera, televizor, video, zpětný projektor, mikrofon, flipchart.
Toto jsou základní stavební kameny uplatňované při realizaci našeho přístupu, který aplikujeme prostřednictvím pestré palety zvolených metod, technik a nástrojů.
Kurzy jsou realizovány školiteli, kteří splňují níže uvedené požadavky:
- brilantní komunikační a prezentační dovednosti, podepřené odpovídajícím kvalifikačním zázemím
- osobnostní integrita a pozitivní postoj
- schopnost sestavit a realizovat školicí programy v řadě tematických oblastí na vysoce profesionální úrovni
Silnou stránkou našich školitelů je schopnost přizpůsobit odsouhlasená témata školení vnitřnímu prostředí firmy a vést účastníky školení k posouvání jejich dosavadních výkonnostních limitů.
Svým přístupem a pojetím se snaží naši školitelé spíše pomáhat účastníkům kurzů učit se a osvojovat si nové dovednosti než instruovat.
Usilujeme v rámci možností o zakomponování individuálního přístupu k jednotlivým účastníkům kurzu tak, aby v sobě odhalovali své přednosti. Účastníkům je poskytnut také dostatečný prostor pro samostatnou práci a úroveň svých schopností v různých oblastech si mohou uchazeči ověřit při řešení případových studií, prostřednictvím testů, formou hraní různých rolí v situačních scénkách. Velice užitečným se jeví zejména záznam účastníků na kameru při řešení různých situacích a následný rozbor se zpětnou vazbou.
Tréninkové a rozvojové programy jsou obvykle koncipovány tak, že v jejich průběhu si účastníci mohou připravit i řadu praktických pomůcek pro svoji práci.
Veškeré naše úsilí je směřováno k naplnění našeho sloganu: „Pomáháme rozvíjet váš potenciál!“